ROYAL CANADIAN MEDICAL SERVICE ASSOCIATION DIRECTOR DRIVE 2023 /
ASSOCIATION ROYALE CANADIENNE DU SERVICE DE SANTÉ – DIRECTEUR DRIVE 2023


Le texte français suit:
The Association will require three to five new Directors to replace approximately five Directors out of
eight who will soon be completing their terms in accordance with the Association Constitution and
bylaws. Once new Directors have been elected, the Board of Directors (BoD) will then select a
President, and Treasurer and other Executive members as required. Please note that the Past President
remains as a director and an advisor to the BoD.
The election of Directors will take place during the proposed (on-line) Annual General Meeting (AGM)
which is to be held in late February 2023. More will follow on the AGM. For now, your input is required
in creating a slate of nominees. All nominees must be members in good standing of the Association and
prepared to serve as Director (Terms of reference attached) for a term of three (3) years. Note that any
member interested in volunteering may also self-nominate. Nominees (self-nominated or not) are
requested to include a short biography and a short one paragraph response to the following question
“Why you would make a good Director of the RCMSA”? Nominations will be accepted until February 11,
2023, and are to be forwarded by e-mail to the Secretary at the following email address:
dyborthwick@rogers.com
Thank You for your continued support —and ongoing membership in the RCMSA which is greatly
appreciated

Texte français commence
L’Association aura besoin de trois à cinq nouveaux administrateurs pour remplacer environ cinq
administrateurs sur huit qui arriveront bientôt au terme de leur mandat, conformément aux statuts et
au règlement intérieur de l’Association. Une fois des nouveaux administrateurs élus, le conseil
d’administration (CA) ensuite choisira un président, un trésorier et d’autres membres de l’exécutif, selon
les besoins. Veuillez noter que le président sortant reste un administrateur et un conseiller du CA.
L’élection des administrateurs aura lieu lors de l’assemblée générale annuelle (AGA) proposée, qui se
tiendra (en ligne) à la fin février 2023. Nous vous en dirons plus à propos de l’AGA. Aujourd’hui, nous
vous demandons de contribuer à créer une liste de candidats (es). Ces candidat(e)s doivent être
membres de l’Association et doivent pouvoir servir en tant qu’administrateur pour un mandat de trois
(3) ans. Notez que tout membre intéressé à se porter volontaire peuvent se proposer soi-même. Les
candidats (soit nominé (e) ou volontaire) sont priés d’inclure une courte biographie et une réponse d’un
paragraphe à la question suivante : « Pourquoi feriez-vous un(e) bon(ne) administrateur au sein de
l’ASSRC? Cela dit, les candidatures seront acceptées jusqu’au 11 février 2023 et devront être transmises
par courriel au secrétaire à l’adresse suivante : dyborthwick@rogers.com
Nous tenons à vous remercier de votre soutien continu en tant que membre de l’ASSRC est grandement
apprécié

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.